Luca Badoer


Massa'ya sezonu erken kapattıran şansız kazasından sonra, Tifosileri ve dünyayı heyecana sokan Schumacher'in, boyun bölgesindeki sorunu nedeniyle dönememesi bu İtalyan'a emeklilik öncesi talih kuşuydu. Yıllarca hayalini kurduğu o kırmızı koltuğa oturma sırası 38'inde de olsa nihayet geldi. Sıralama turları öncesi bir umut vardı; yaş 38, grid'teki en tecrübeli 2-3 isimden biri, 10 yılı aşkın bir süredir Ferrari test pilotu, 400 bin km'nin üzerinde sürdü Ferrari'yi. Sıralama turları ise tam bir kabustu: 1:41.413. 19. sırada kalan Ferrari motorlu Toro-Rosso pilotu Jaimi Algersuari'nın tam 1.5 saniye gerisinde. Bilmediği pist, arabaya yıllardır yarışta oturmuyor ile geçiştirilen sıralama turlarının ardından yarışta birşeyler bekleniyordu kendisinden. Ama yarışı, altındaki Ferrari'ye bakmadan, +1 lap ile sadece yarış dışı kalan 2 pilot ve lastik patlatıp pit-stoplarda boğulan +3 lap'li Nakajima'nın önünde 17. sırada tamamladı. Yarış boyunca da attığı spinlerle ekranlarda boy gösterdi ve yarışta Raikonnen harici bir Ferrari daha var hatırlatmasını yaptı.

Eleştiriler sadece padokta değil, her yerde yapılıyor. Son yılında müthiş bir piyango vurdu Badoer'e ama iş piyangonun vurması değil, onu kullanabilmek sanki. Ferrari belki de son bir şans daha verdi kendisine. Haftasonu yapılacak Belçika (SPA) GP'e koltukta yine Badoer var. Ferrari umudu kaybetmemiş, açıklamalar bu yönde. "Badoer eğitimini Valencia'da tamamladı, kendisinden patlama bekliyoruz SPA'da" diyerek sırtını sıvazlamışlar İtalyan'ın. Biraz kovulma öncesi son açıklamalar gibi geliyor kulağa. İş tamamen Badoer'in elinde. SPA onun için tamam mı devam mı yarışı havasına bürünücek medyanın da parmağı ile. Haftaiçi sıkı çalışır İtalyan medyası onun aleyhinde. Baskıya dayanırsa ne ala. Dediği gibi, Massa gelene kadar koltuk onun kalır. Yoksa herkesin hayali olan kırmızıyı kullanacak biri çıkar Ferrari'nin içinden.


Kariyeri de enteresan İtalyan test pilotun. Yarıştığı yıl sayısı sadece 4. 38 yaşında olmasına rağmen hayatını Ferrari'ye ve onun test pilotluğuna adamış. Formula 1'deki son finishi 1999 senesinin 14. yarışı olan Macaristan GP. Minardi koltuğunda oturduğu Hungaroring'i +2 lap ile tamamladı o sene. Ondan sonraki 5 yarışta da finish göremedi İtalyan. Belçika'yı suspansiyon, İtalya'yı kaza, Avrupa GP'sini vites kutusu, Malezya'dan araçtaki problem nedeniyle çekilme, Japonya'yı ise motor arızasından tamamlayamadı. En iyi derecesi ise 1993 yılındaki 7.liği. Test pilotluğu dışındaki yarış kariyeri düşünülürse aslında çokta anormal bir sonuç değildi Avrupa GP bu sene. Herkesin altına iyi araba versinler, herkes bir Schumacher olur teorisini çökerten en büyük örnek olucak belki de deneyimli İtalyan. Hatıralara da kötü bir tatla girecek.


0 comment: